ابی (آخرین بازمانده از ما)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ابیگیل اندرسون (آخرین بازمانده از ما)
شخصیت آخرین بازمانده از ما
An image of a young woman, lightly soaked by water, with brown hair and a muscular physique. She angrily looks slightly to the right, and has a hammer in her hand.
نخستین حضورآخرین بازمانده از ما قسمت ۲ (۲۰۲۰)
پدیدآور
ایفاگرلورا بیلی
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام‌های مستعارابی ، ابز
افراد مهماوون مور (دوست پسر قبلی) مل (دوست دختر)
خویشاوندانجری اندرسون (پدر)

ابیگیل اندرسون(انگلیسی: Abigail Anderson) یک شخصیت خیالی در سری بازی آخرین بازمانده از ما قسمت ۲ می‌باشد که توسط شرکت ناتی داگ خلق شد. لورا بیلی صدا گذار این شخصیت بوده و ضبط حرکت آن را بر عهده داشت. این شخصیت توسط نیل دراکمن برای قسمت دوم مجموعه آخرین بازمانده از ما ساخته شد. هدف دراکمن از این شخصیت به گونه ای بود که (*خطر لو رفتن داستان بازی*) در ابتدا بازیکنان بخاطر کشته شدن جول میلر (Joel Miller) از وی تنفر پیدا کنند و کم کم به دلیل کشته شدن دوستان ابی (بخصوص پدر او) با وی احساس همدردی داشته باشند.

شخصیت ابی توسط منتقدین با نظرات مثبتی رو به رو شد و بسیاری از منتقدین اعلام کردند قابل باور بودن این شخصیت آن را تبدیل به یک شخصیت دوست داشتنی در انتهای بازی کرده است. گرچه برخی از نظرات منفی در مورد فیزیک عضلانی شخصیت بود اما عملکرد لورا بیلی در این شخصیت باعث شد تا برنده جوایز جوایز بازی ۲۰۲۰ و جوایز آکادمی بازی های بریتانیا شود.

منابع[ویرایش]